Hadikék túl vannak a bukáson, már csak előre néznek

Akkor, ott, nem sokkal a Székesfehérvár-Veszprém Rally célja előtt Hadik András nem csupán az uralmát vesztette el az autó felett, hanem azt az előnyt is, amelyet az első négy bajnoki futamon megszerzett a magyar bajnokságban. Szerencsére komolyabb baj nem történt a párossal, igaz az R5-öst gyakorlatilag újjá kellett építeni, és a hajrában egy biztosnak tűnő második helyezést dobtak el maguktól, ami természetesen nagyon hiányzik az éves összetett szempontjából.

– Az történt, ami ilyenkor általában lenni szokott – tekintett vissza az előző futam hajrájára Hadik András. – Gyorsabban mentem a kelleténél, és ez lett
belőle. Nagyot buktunk, de utólag már nem szeretek viszszafele tekinteni. Megtörtént, benne a mi sportunkban. Túl vagyunk rajta, úgyhogy most már csak előre nézünk. Az elmúlt hetekben pihentünk, igyekeztünk egy kicsit feltöltődni az előttünk álló feladatokra, a csapat viszont kőkeményen dolgozott. Veszprémből ugyanis hazahoztunk egy romhalmazt, amit újjá kellett építeni. A fiúk szokás szerint jó munkát végeztek, minden tőlük telhetőt megtettek, a Ford ismét indulásra kész.

Hadik András szerint mint minden autóverseny, a soron következő Vértes Rally is tartogathat buktatókat. A közeg és a gyorsasági szakaszok ismertek számukra, ebből a szempontból nem érheti őket meglepetés. Vannak viszont olyan dolgok, amire nagyon oda kell figyelniük a következő magyar bajnoki futamon.

– Nagyon szeretem ezt a versenyt, már évek óta stabilan szerepel a naptárban – folytatta a tavalyi abszolút magyar bajnok. – Annak pedig kimondottan örülök, hogy két napos lesz a futam, így jó sok pontot lehet gyűjteni. Igaz, ennek van egy másik oldala is, ezt ugyanis el is lehet veszíteni. Erre azonban gondolni sem akarok. Éppen ezért a pályabejárásra és a tesztelésre nagy hangsúlyt fogunk fektetni. A Vértes Rally első napja meghatározó lesz. A versenyt nem dönti el, de az Oroslány és Pusztavám közötti, közel 18 kilométeres szakaszt háromszor is teljesíteni fogjuk. Itt jelentős előnyt vagy hátrányt lehet szerezni a többiekkel szemben. Érdekessége ennek a pályának, hogy nagyon csúszik, amire ugyancsak oda kell figyelni. Ráadásul másnap ennek a hetven százaléka visszafelé is szerepel a programban, úgyhogy tényleg meghatározó része lesz a viadalnak.

Hadik András és Kertész Krisztián előnye a bajnokságban tehát a veszprémi bukással elolvadt. Innentől kezdve nincs több hibázási lehetőség, ellenkező esetben ugyanis az is sokba kerülhet.

– Többször voltunk már hasonló helyzetben – utalt vissza a DVTK ralisa. – Természetesen nem örülünk, hogy az előnyünk elolvadt, de így sincs veszve semmi. Két kőkemény verseny még előttünk áll, ahol megszerezhetjük a bajnoki címet. Eddig is keményen dolgoztunk, ezután is így teszünk. Azt előre tudtuk, hogy nem adják majd ingyen, mert a magyar bajnokság pokolian erős. A Vértes Rallyn is szoros, izgalmas, kiélezett küzdelemre számítok, amiből reményeink szerint mi jövünk majd ki jól.

forrás: larocosport.hu

Related posts